A Beszterce folyó völgyében !
1. nap:
A 2013-as év 2. túrájára négyen indultunk május 18.-án reggel. Fogarasi Péter, Gergely Nándor, Lévai Csaba és Szerafin László (Szera). A túra kiinduló pontjára kocsival mentünk, és csak Szatmárnémetiben és a Borgói hágó (1200m) tetején álltunk meg 1-1 fél órára, ennek ellenére csak délután 14-óra körül érkeztünk meg a Beszterce és a Dorna folyók torkolatánál fekvő Dornavátrára. Gyors kipakolás, felcuccolás a bringákra, majd indulás. A tervhez képest időben jóval elcsúsztunk, ennek ellenére a városból kiérve szinte pár száz méterenként megálltunk a táj szépsége miatt. Már ekkor tudtuk, hogy a szintcsökkenés és a hátszél ellenére a tervezett 100 km-ből semmi nem lesz. Az említett sok megállás és az útburkolat rossz minősége miatt alacsony lett az átlag sebesség. A sötétedés közeledtével a folyó mellett (Paraul Pantei közelében) letáboroztunk, majd vacsora, beszélgetés, fürdés a folyóban, azután alvás.
Első nap: Összes táv:71.4 km
Emelkedő: 8,4 km. Leejtő: 17,2 km. Dombos vidék: 45,8 km.
Legalacsonyabb pont: 380 méter. Legmagasabb pont: 633 méter.
Összes szintemelkedés: 150 méter.
Összes szintcsökkenés: 355 méter.
Energiafelhasználás: 1907 Kcal.
2. nap
Korai ébredés (volt, aki már hajnal 4-kor hegyet mászott :D), reggeli, pakolás stb., majd irány a víztározó. Jó néhány km-es táv és több száz méteres szintemelkedés várt ránk mára. Ha lehet fokozni az előző napi festői szépségű tájat - sikerült. Csodálatos volt a látvány, Szera kiélhette operatőri adottságait, a háttér gyakran megihlette. :D A tározó megkerülését a könnyebbik oldalról kezdtük. A legmagasabb pont közelében megebédeltünk (melegítős konzerv, tea, CH pótlás). Eközben találkoztunk egy svájci bringás kollégával, aki két hét alatt szándékozott körbetekerni Erdélyt. A pihenő helyre egyébként több magyar rendszámú autó is befutott, szerepe lehetett ebben a csíksomlyói búcsúnak is. Evés után további szint gyűjtögetés következett. Egyre melegebb volt, Szera szentelt vízben megfürdött. :D Áttekertünk a Ceahlau-i Nemzeti parkon közel 20 km-en át, itt bizony elkelt a 32-s gumi. Ez volt a túra legnehezebb szakasza. Szerencsére mindenki jól bírta, így az előző napi lemaradást sikerült behozni. Vissza akartunk érkezni a táborhelyre, de végül nem ott töltöttük az éjszakát, hanem másikat kerestünk. Ez a keresés hasonlított a zakopane-i út 3. napjára, eléggé elhúzódott a megfelelő hely megtalálása Borca és Madei között. Sátor állítás aznap is sötétben történt, gyors vacsora. Egyikünket sem kellett sokáig ringatni.
Második nap: Összes táv: 128 km
Emelkedő: 26 km. Leejtő: 38,3 km. Dombos vidék: 63,7 km.
Legalacsonyabb pont: 301 méter. Legmagasabb pont: 845 méter.
Összes szintemelkedés: 1430 méter.
Összes szintcsökkenés: 1410 méter.
Energiafelhasználás: 4220 Kcal.
3. nap
A táborhelytől Dornavátráig. Szűk 60 km maradt, de az szinte végig emelkedett, igaz nem túl sokat. Az időjárás viszont szorított, mert az előrejelzések déltől esőt jósoltak (így is történt), illetve a hosszú utat is időre kellett megtennünk, hogy Csaba elérje a vonatot. Péternek közbe jött egy "defekt-szerűsége", hiába szétszedtük a kerekét, nem találtuk meg a lyukat, így folyamatosan pumpálni kellett. Ezen kívül más nem igazán történt. Az eredeti tervben szereplő vonatot elszalasztottuk (néhány percen múlott), de szerencsére volt másik lehetőség. Szalkán finom kalória pótlással várt minket a Nándi felesége, jól esett mindenkinek.
Igaz, hogy sokat kellett utazni az élményért, de ezt bőven kárpótolta a látvány, gyönyörű hágókon, szurdokokban tekerhettünk, Szera ismét bizonyította az útvonal kiválasztással kapcsolatos adottságait. 5 hét múlva folytatás...
Harmadik nap: Összes táv: 64 km
Emelkedő: 11,5 km. Leejtő: 44,7 km. Dombos vidék: 7,8 km.
Legalacsonyabb pont: 410 méter. Legmagasabb pont: 655 méter.
Összes szintemelkedés: 385 méter.
Összes szintcsökkenés: 135 méter.
Energiafelhasználás: 1864 Kcal.